Customer Service

Quality Customer Service.

For all our international customers.

Click Here

Köpvillkor på Svenska

Kundservice & villkor inom Sverige

Click Here

Our privacy & cookies policy

Click Here

Customer Service

  • Price and Shipping cost —

    Our default currency is Swedish Krona (SEK). You can change to another currency by using  the program tap on our website. Our retail and wholesale prices are included in Swedish VAT.  However, if you are a company buyer with providing us your company’s VAT registration number, you can purchase our products without Swedish VAT.  A new  invoice will be provided  via email as soon as your make your order.

    We sell our products inside EU countries and always have “Free shipping”.  We do our best to send your order as soon  as your order is confirmed and you will get a mail from us to follow your order statues.

  • Payment —

    For international customer, we offer only PayPal as a payment method.  In Sweden and Nordic countries  you can make a payment via Swish, Bankgiro and POD (Postförskott).   For wholesale customers in Sweden, We are able to provide Swedish invoice system (Faktura), you pay us in two weeks after you get your package.

  • Shipping methods —

    We send your package via Postnord in Sweden and Nordic countries.  To other international destinations, we send via EMS, FedEx, DHL and UPS.  As soon as your order left us, we send a tracking number for your package.

  • Return policy—

    You are granted a 14-day cooling off period after purchasing goods which starts from the date you physically receive the goods. Within this period, you can contact us to notify your intention to return the goods before sending the items back to us. If the product you will return has a fault, we will reimburse all the delivery costs. However, if you simply change your mind without product’s defection or a wrong delivery you will pay for the delivery costs.

    This reimbursement be made using the payment method which the both parties agreed within 14 days of receiving the goods back.

    The returned goods must be in the same condition as when you received it, not used, not damaged.

Köpvillkor för Nabi.se

Priser & Frakt

Betalningssätt

Leverans

Ångerrätt & Retur

Garanti

Priser & Frakt

Aktuella priser på våra produkter hittar du på www.nabi.se. Priserna anges i SEK och inkluderar moms. På våran hemsida finns ett program du kan ändra till andra valuta.  Vi säljer och levererar inom Europa och har vi alltid fri frakt. Vid försäljning till ett företag inom andra EU länder, Vi kan sälja vår varor utan moms. Du måste ange ditt företagets VAT nummer.

Betalningssätt  

Vi erbjuder Paypal, Swish(073 690 0272), Bankgiro(5128-5930) och Postförskott som betalningssätt. Om du är ett företag kund i Sverige, även finns det möjlighet att du handlar med faktura.

Paypal är det största betalningssystemet i världen och har funnit länge i e-handel.  När du väljer Paypal, Paypals sida öppnas i vår webb för att du ska genomföra ditt köp. Du lämnar inte din information till oss istället du lämnar den till Paypal. Du kan känna dig trygg när du handlar hos oss.

Leverans 

Vi levererar alla varor i samarbete med Postnord inom Sverige och Norden.  Leverans tider är normalt 3-5 arbetsdagar.

Varor som kostar mindre än 300kr skickas som ett vanligt brev direkt till din brev låda. Om din beställnings belopp är över 300kr  levererar vi paket via Postens utlämningsställen nära dig. När du hämtar ut ditt paket behöver du ta med dig din legitimation. Läs mer på Postens hemsida.

Ej uthämtat paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Ångerrätt & Retur

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Du har inte ångerrätt om:
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer

När du väljer att returnera ska du informera oss innan att skicka varan via telefon eller e-post. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Garantier och service 

Vi erbjuder vår produkter 1 års GARANTI som materialdefekter och tillverkningsfel från inköpsdatum, förutsatt att artikeln lämnas tillbaka med kvittot. Sådana artiklar kan du lämna direkt till våran smedjan eller skickas via posten. Vår garanti gäller bara i Sverige.

 Garantin upphör i händelse av inkorrekt användning,oaktsam hantering och slitage.

För att utnyttja din garantiservice Kan du kontakta oss först innan ditt smycket skickas. Du kan hitta vårt företagets kontakt information hittar du här

Click edit button to change this text.